marți, 2 iunie 2015

Analiza pe text literar

Se da poezia pentru serbare pe numele ei: "Papusica" (autor necunoscut):

Am o papusica, mica, mititica
-Mami? Cum o cheama pe papusica asta? (mmm, Maria?)
- Si Malia e mica ca bebele meu? (Da mami, e o papusica mica, la fel ca bebele tau)
- Da' bebele meu e maaale! uite, Balbi e mai mica... (Bine, e mica ca Barbie, e ok asa?)

Da'i bolnava saracuta
- Vai! Mami, ce a patit? (O doare burtica)
- De ce o doale, s-a lovit? (Nuuu, a mancat prea mult)
- Si acuma ii e sete? ( Nu mami, a babut si apa, acum se simte rau)
- Cum se simte lau? E lea? (Nu e rea, unde ai vazut tu papusica rea.... Doar o doare burtica de la prea multa mancare)
- Salacuta! (Corect)

Ii dau ceai... Nu vrea sa bea,
- Nici mie nu imi patze ceaiul! (Dar cateodata e necesar sa bei ca sa nu te mai doara burtica)
- Da' papusica e jucalieeee! Jucaliile sunt luculi! Pe Luculi nu le doale bultica! (Dar in joaca, ne prefacem ca o doare burtica)
- Da papusa nu deschide gula sa bea ceai! (Hai sa ne prefacem ca a deschis-o, bine?)

Doctorii - Nu vrea sa ia,
- Ce sunt alea dotolii? (Siropele pe care le iei cand esti bolnava)
- Aaaa, dal de ce nu vlea sa le ia, ca sunt dulci si buneee! (E mofturoasa papusa asta a ta, mai mami)
- Pai eu nu ma joc cu papusi moftuloase! (Mami, ca sa invatam poezia ne jucam)

Vrea bomboane, ciocolata, prajituri si inghetata
-Mmmm, plajitula cu capsune...E dulce si bunaaa! (Da mami, si papusii ii place)

Dar decat sa ii faca rau, mai bine le mananc eu!
- Vai mami, si mie o sa imi faca lau? (Pai mami, tu nu esti bolnava... Tie nu iti fac rau)
- Dal, daca ma doale bultica! (Acum? Ai mancat prea mult?)
- Nu, dal daca mananc plajitula papusii... (Pai, mananci putina prajitura si nu te doare burta)
- Mmmm, da, vleau... da' sa aiba si capsune...

N-am dreptate dragi copii?
- Unde's copiii? Nu ziceai ca melgem sa mancam plajitula? Dam si la copii? (Mergem dupa ce terminam de citit poezia)
- Si copiii? Ii chemam si pe ei sa le dam plajitula? (Nu mami, mananci doar tu de data asta)
- Biiine, dal le dam si lol data viitoale! (Ok)

Vai,vai,vai! Numai mama sa nu fii!
- Dal tu esti mamica mea! De ce sa nu fii mama! (Cateodata e greu sa fii mamica)
- De ce e gleu? (Cand copilul nu asculta, e greu sa fii mamica!)
- Dal eu ascult, mami! (Mereu?)
- Eee, mai sunt si eu nebunatica cateodata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu