vineri, 1 februarie 2013

Ce-i de facut?

Buuun! Am discutat cu sotul aferent si n-am ajuns la nici o concluzie....Mor cand avem discutii din astea care ma lasa uitandu-ma ca matza in calendar. In noiembrie face minunatul meu copil 2 ani... de unde rezulta ca ma-sa tre sa se intoarca in campul muncii... de unde apare o mare dilema: Ce facem cu copilul? Pana acum variantele sunt urmatoarele:

  • o las cu mama - imposibil, mama locuieste in Constanta, eu in Ploiesti. 
  • o las cu ma-sa - realizabil, ma-sa locuieste doar la 30 km distanta de Ploiesti. Doar ca nu ne simtim nici unul in stare sa facem naveta, ca sa nu mai zic ca nu ne convine sa ne mutam cu ai lui (nici mie, nici lui), sa duc copilul dimineata si sa il iau seara inseamna ca fac naveta si eu si copilul (brrr, pt ce sa chinui mandra), iar sa o las acolo si sa o vad in week-end nu ma incanta absolut deloc (puii mei, am facut copil sa il cresc eu nu altii). Cum ma-sa a refuzat din start ideea sa faca ea naveta ca sa aiba grija de mandra, pica si varianta asta.
  • o duc la cresa de stat - foarte realizabil. Dupa ce am cautat "crese online Ploiesti", rezultatele au fost de-a dreptul dezamagitoare: 3 crese de stat, supraaglomerate, la care nu poti sa intri decat prin pile si interventii si la care inscrierile se fac, ghiciti cand?, din februarie pt toamna urmatoare. Lucru care nu il caofeaza pe Radu, care nu stie exact in ce oras o sa munceasca in toamna.
  • o duc la cresa privata - no shit, costa o luna de cresa fix cat ma costa si chiria... wtf? Sunt o gramada de crese particulare (tot google m-a lamurit), activitatile sunt dintre cele mai variate, educatoare destule, poti sa o inscrii oricand, doar ca nu imi permit. Deloc... Diferenta intre o cresa de stat si una particulara, referindu-ne strict la bani este de vreo 700 lei pe luna. Nu sunt la limita saraciei dar nici nu ma dau banii afara din casa iar 1000 de lei pe luna este un efort financiar considerabil.
  • angajez o bona - varianta asta pica din motivele enumerate mai sus.
  • o duc la gradinita - asta presupunand ca nu mai poarta pampers de la 2 ani si gasesc o gradinita care sa mi-o primeasca asa micuta. Mi se pare relativ traumatizant pentru copil sa isi petreaca 80% din timp prin preajma unor copii cu 1 an mai mari ca el....
  • stau acasa si am grija de ea inca un an - pare varianta perfecta doar ca privez familia de un venit si nu sunt sigura ca ne permitem.
Concluzia e ca in momentul in care te hotarasti sa faci un copil e bine sa castigi considerabil atat tu cat si sotul aferent. God damn it! Cum ramane cu cei care vor sa faca copii cat sunt tineri si nu au apucat sa avanseze in cariera? E mai bine sa te ocupi intai de cariera si apoi, dupa ce ti-ai aranjat bine partea financiara (dupa 30-35 de ani) sa faci si un copil?
Voi ce ati facut cu copilul dupa ce s-a terminat concediul?

2 comentarii:

  1. In primul rand noi nu avem bunicii aferenti, deci aceasta varianta a picat.
    In al doilea rand al meu fecior s-a incapatanat sa se usureze in banii nostri (adica in pampersi) pana la 3 ani si... ceva, asa ca gradinita de stat nu prea mergea.
    I-am pus bona timp de aproape doi ani (bad move!), dupa care l-am dat la gradi particulara, unde platim de ne sar ochii, da' asta e!
    Bafta multa!
    P.S. Poti pune o optiune de autentificare cu nume/url, e foarte complicat asa cum e pt unul ca mine, care n-a mai folosit contul de google de ceva timp, iar autentificarea cu contul de wordpress nu merge la tine? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Done! Lasasem default settings si de aia nu mergea:)
    Acum eu as face cam aceeasi miscare ca voi, numai ca nu imi permit, ca altfel....

    RăspundețiȘtergere