joi, 28 martie 2013

Bianca și televizorul

Relația dintre Bianca și televizor a fost dintotdeauna specială. Când era mică de tot o prietenă mi-a recomandat Baby Einstein. Sunt desene animate pentru copii mici și nu conțin decât imagini pozitive. Și pe fundal muzică clasică. Se uita în fiecare dimineață cam o oră. Ea cu ochii în televizor, eu cu ochii în laptop, așa ne beam cafeaua împreună. În timp m-am făcut mai comodă.. Am descoperit că ea stă liniștită la televizor și eu pot să fac treabă prin casă. Si am profitat de asta. A fost o perioadă în care televizorul mergea non stop. Auzisem eu ca nu i-ar face tocmai bine, dar, mie mi s-a părut întotdeauna că face progrese tocmai datorita desenelor. Si am lăsat-o în continuare. De la Baby Einstein Bianca a învățat cum face oaia, cum face vaca, cum face elefantul...
Apoi am descoperit Disney Junior. Acolo a învățat să nu se teamă de doctor (Doctorita Plușica) și să numere (Clubul lui Mickey Mouse). Era liniște și pace la noi în casă. Eu aveam timp să îmi fac treaba și mândra mea acumula informații. Era un aranjament perfect pentru ambele părți.
Apoi am descoperit că mândra mea se uita cruciș. Si am dat vina pe televizor. In același timp o altă prietenă s-a hotărât că nu o mai lasă pe fiica-sa la televizor. Deloc. Fiică-sa e cu un an mai mare decât a mea. Ea nu a mai vorbit. Deloc. A intrat în greva pentru că i s-a oprit televizorul. A avut nevoie de terapie de specialitate ca să își revină. M-am speriat. Am stat o noapte întreagă să mă gândesc cum să fac să nu pățesc la fel. Aveam 2 variante: ori lăsăm lucrurile așa cum sunt și ne asumăm riscurile (ochi cruciș, interiorizarea copilului... etc) ori luam măsuri și ne asumăm iarăși riscurile (să nu mai vorbească cu noi, niciodată). Am ales să reduc treptat timpul în care se uită la televizor. Si tot treptat am crescut distanta de la care se uita la televizor. A mers... Cu mici proteste Bianca se uită la TV o oră în fiecare zi, de pe canapea. Știe că dacă nu stă la distanță, închidem televizorul. Dar vorbește cu noi, se joacă în continuare, progresează și învață lucruri noi chiar și fără Baby Einstein. Televizorul a avut si efecte pozitive asupra personalității copilului meu, mulțumită lui, ii place muzica (nici eu nici ta-su nu le avem). Cântă, Dansează, bate tobele cu ritm.
 Ma bucur nespus dar am spus stop. Si bine am făcut....

2 comentarii:

  1. Mare grija cu ochisorii.Eu i-am pus baiatului ochelari acum o saptamana, cu niste dioptrii imense: 5 la stangul si 3,5la dreptul.Si are si cilidru de 1,5. Iar fi-miu a priv(m)it TV abia dupa 2 ani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocmai uitatul crucis m-a alarmat si pe mine.

    RăspundețiȘtergere