marți, 19 martie 2013

Scutece Refolosibile vs Pampers

          O să încerc să îmi expun părerea cât mai clar. Am folosit timp de 1 an și 4 luni Pampers. Voi folosi Pampers până nu va mai fi nevoie de scutece. Scutecele refolosibile mi se par foarte bune în două situații:

  •  ori copilul are pielea sensibila și se irita pentru că pielea lui nu suportă materialul din care e făcut scutecul, 
  • ori încerci să îl înveți la oliță iarna.
          Da, știu, ar trebui să poluam mai puțin, dar, pentru o mamă care abia are timp să meargă la toaletă (și vorbesc aici de primele săptămâni/luni ale bebelușului acasă) spălatul scutecelor este un pic greu, dacă nu imposibil.
          Un alt dezavantaj mi se pare mărimea scutecelor refolosibile. Nu prea poți să îi dai pantalonași peste scutece refolosibile. Da, poți folosi cu încredere jambiere și fac cam același lucru. Dar, în momentul în care vrei să scoți copilul afară, ce faci?
          Ca să nu zic de prețul nu tocmai accesibil al Scutecelor refolosibile. Da, or fi ele o investiție pe termen lung, dar, pentru a investi niște bani trebuie mai întâi să îi ai. Nu sunt de acord cu cele care se împrumută pt a-și achiziționa astfel de scutece. E ca și cu rata la bancă... Scutecele de unica folosință te fac să plătești niște rate lunare de circa 150 lei pe lună vreme de 2 ani, până nu mai are nevoie copilul de ele. Scutecele refolosibile te fac să dai o sumă mare de bani (dar mai mica de 24*150= 3600 lei - pfoai, câti bani am dat pe pampersi) o dată și gata. Mai investești niște bani în detergenți și cam atât.
           Cred că depinde foarte mult de buget. Dacă ai mai mulți bani la dispoziție și poți să îi dai toți o dată atunci scutecele refolosibile sunt alegerea perfectă. In cazul în care nu dispui de o sumă mai mare de bani atunci îți convine mai mult să folosești scutece de unica folosință.

Un comentariu:

  1. buna! Eu folosesc scutecele refolosibile, am dat doar 650 lei pe 12 buc cu care ma descurc fara probleme :) Mi le'am luat in serii de cate 6 buc si sacrificiul financiar chiar nu a fost mare , plus ca fac economie si la crema de fundulet pe care acum nu o mai folosesc deloc. Pustiul meu chiar nu are pielea sensibila si primul lucru la care m' am.gandit a fost sanatatea lui, si apoi a mediului inconjurator...scutecele.de.unica sunt atat de daunatoare...In pare rau ca nu mi' am.facut curaj sa le.folosesc la primul bebe( ca si tine ma gandeam ca nu am timp) insa la cel de'al doilea am.inceput cu scutece organice care costau foarte mult asa ca am reinceput documentarea in ceea ce priveste scutecele refolosibile. Intre strumfii mei e.diferenta de 19 luni asa ca nu am.prea mult timp la.dispozitie dar scutecele.se.curata f repede, pe cele.de pipi la spal imediat iar pe cele de pupu le mai las la inmuiat cu sapun de scos pete...asa ca mai mult timp pierd cu drumul pana la uscator( stau la bloc) decat cu curatarea lor :) Nu sunt foarte voluminoase( trebuie pantalonasi si body un pic mai mari) iar marimea nu mai reprezinta o problema pt ca majoritatea sunt all in one, adica se pot folosi de la 3 pana la 15 kg. Asa ca da'ti o sansa scutecelor refolosibile mai ales acum.ca este saptamana lor :)

    RăspundețiȘtergere