marți, 8 decembrie 2015

Ordine si disciplina

Dupa ce in prealabil o amenintasem zile in sir ca ii arunc jucariile pe care nu le pune la locul lor. Dupa ce, inainte de asta ii explicasem de n ori ca dupa ce termina de jucat cu o jucarie trebuie sa o puna la locul ei ca sa nu se impiedice de ea prin casa, ieri mi-am facut in sfarsit timp sa ii strang jucariile de la ea din camera. De fapt, am facut curat la ea in camera, ca nu facusem de muult. Am adunat frumos toate jucariile imprastiate, le-am pus intr-o cutie, fara discriminare, si am bagat cutia sub masa ei de desen.Am strans tot, am asezat vreo 2-3 jucarii (nu mai multe) la locul lor, si am asteptat sa vina de la gradinita. Apare tsunami-ul, se dezbraca, se spala pe maini si da navala in camera ei. Liniste. Vine dupa mine:
-  Aaaa, mami? Ai vazut tu cumva jucariile mele?
- Daca le-am vazut?
- Daa, erau acolo, in camera cu jucarii, si acum s-au pitit.
- Cum adica s-au pitit? Erau la locul lor?
- Aaa... nu prea... adica... cred ca erau pe covor...nu mai stiu prea bine...
- Pai, poate nu erau pe covor... Poate sunt unde le-ai lasat...
- Pe covor le-am lasat... Unde sunt jucariile MELE????
- Eu ti-am zis ca trebuie sa le pui la locul lor... acuma na, eu am facut curat la tine in camera si...
- Mi-ai aruncat jucariile?!?
- Nu le-am aruncat.
- Ba daaa, jucariile meleeee... ce fac eu acum???
- Pai, nu mai e nici o jucarie?
- Mai sunt cateva.
- Te joci cu cele pe care le mai ai. Si le pui la locul lor cand termini joaca.
- Pai si celelalte?
- Care celelalte?
- Cele de pe covor... Unde sunt?
- Le-am pus bine. O sa le primesti cand inveti sa le asezi pe toate la locul lor.
- Off! Bine ca nu le-ai aruncat.
Aseara ii dau stingerea.
- Bianca! Te rog sa mergi sa te speli pe dinti dupa ce termini de modelat plastilina.
- Nu pot!
- Cum adica nu poti?
- Pai, intai trebuie sa asez jucariile la locul lor, apoi ma spal pe dinti!
Rezultat? Camera curata si ordonata in prima zi. Sa vedem cat o tine.

2 comentarii:

  1. articolul tau mi-a adus aminte de alt articol asemanator. https://mamaocupata.wordpress.com/2015/05/22/puterea-diatezei-pasive/
    sunt tare curioasa (si un pic nerabdatoare) sa vad cum o sa fie la noi cu jucariile imprastiate, ca eu sunt nitelus obsedata de ordine.

    RăspundețiȘtergere
  2. cea mai buna prietena a mea e obsedata de curatenie si, cand mergeam in vizita la ea, Bia imprastia jucariile, fiica-sa umbla dupa Bia si le punea la loc. si au aceeasi varsta.

    RăspundețiȘtergere